Poort forwarding hikvision recorder en IP camera's voorbeeld Ziggo modem

Port forwarding instellen Ziggo of ander modem

We gaan eerst het IP adres van apparaat waar je poorten naar wilt openzetten opzoeken.

  1. Benader het wifi-modem via 192.168.178.1 of 192.168.1.1 of 192.168.1.254 of anders afhankelijk van je type modem
  2. Log in met je wachtwoord. 
  3. Ga nu naar Verbonden apparaten in de verticale menubalk
  4. Noteer het IP adres van het apparaat waarvoor je een poort wil openzetten

 Als het mac adres van je apparaat niet staat vermeldt in de lijst voeg deze dan toe of Kijk in het Hikvision Programma IVMS4200 wat het MAC adres en IP adres is en voeg deze toe. De Software Hikvision IVMS4200 vindt je hier op de website van Hikvision.

  1. Ga nu naar Geavanceerde instellingen > Beveiliging > Poort forwarding 
  2. Klik op “Voeg nieuwe regel toe
  3. Voeg voor de hikvision recorder poort 8000 en poort 554 toe als deze niet zijn gewijzigd in de recorder.

 



7. Vul nu de onderstaande velden in.

Lokaal IP: Vul hier het IP-adres in die we net aan jouw apparaat hebben toegewezen. Het gaat alleen om de cijfers na de laatste punt. In ons voorbeeld is dit 110.
Lokale beginpoort: Voer hier het te forwarden poortnummer in. In ons voorbeeld dus 2020 voor Hikvision is dat poort 8000 en 554. In het geval van een reeks poorten, zet je hier het eerste poortnummer neer.
Lokale eindpoort: Hier voer je ook het te forwarden poortnummer in. Gaat het om een reeks? Voer hier dan het laatste poortnummer van de reeks toe.
Externe beginpoort: Doorgaans voer je hier hetzelfde poortnummer in als bij de lokale beginpoort.
Externe eindpoort: Doorgaans voer je hier hetzelfde poortnummer in als bij de lokale beginpoort.
Protocol: Zet deze bij twijfel op Alle.
Ingeschakeld: Zet deze op Ja.

8. Klik op Voeg filterregel toe.

Gefeliciteerd! De forward is nu ingesteld. 
De gewenste poort staat nu open naar jouw apparaat.

 

Start eventueel jouw apparaat en de modem opnieuw op wanneer de forward niet direct werkt.

Let op dat het IP adres van je apparaat kan wijzigen wanneer je deze langere tijd niet gebruik

 

Kijk op www.watismijnipadres.nl wat je externe IP adres is die je in je APP moet instellen.

 

Waar moet je nog meer op letten?

  • Wanneer IPv6 is ingeschakeld is er een kans dat het niet meer mogelijk is om portforwards in te stellen. Via deze link controleer je of IPv6 is ingeschakeld. Is dit het geval en wijkt de interface af van deze instructies? Neem dan contact op met de Klantenservice ZIGGO of Webcare om IPv6 te laten uitschakelen.
  • Niet alleen de firewall in het wifi-modem kan poorten blokkeren, ook de firewall op jouw computer kan dit doen. Controleer dus ook of de poort is opengezet in jouw firewall, of schakel deze (tijdelijk) uit.